קורס כלכלת המשפחה ואימון

מאז ההתפרצות של מגיפת הקורונה ברחבי העולם, המצב הכלכלי בכול העולם בבעיה קשה.

לא רק המסחר, אלא כל המערכת הכלכלית מתמוטטת. ממש כמו דומינו, הכול קורס אחד אחרי השני…

חנויות נסגרות, קניונים נסגרים, מפעלים נסגרים, הבורסות יורדות וקורסות ואנשים מוצאים את עצמם מפוטרים או במקרה הטוב יוצאים לחל"ת, מי יודע לכמה זמן.

ומי שפוטר או נמצא בחל"ת, עדיין לא יודע איך ישרוד מבחינה כלכלית בחודשים הקרובים: כמה עזרה יקבלו מהמדינה, איך ישלמו את כל ההתחייבויות, איך יהיה מספיק כסף בשביל לשרוד.

לא מספיק הדאגות מפני המחלה, מצטרפת הדאגה הנוספת, הדאגה הכלכלית.

מצד אחד אני יודעת שכאשר יושבים בבית ולא יוצאים החוצה, מיד יש פחות הוצאות. קונים בעיקר אוכל, והרבה. גם בגלל החג המתקרב, אבל גם בגלל הפחד שמא מחר לא יהיה…

הפחד מפני מחסור הוא פחד שירשנו מהורינו שירשו אותו מהוריהם וגם הם ירשו אותו. זה פחד שמלווה אותנו כבר דורות והוא טבוע אצל רובנו.

אז לא קונים עכשיו בגדים חדשים לחג (כי אי אפשר לצאת למדוד בחנויות), ולא קונים מכונית חדשה וגם לא מזמינים חופשה.

אבל מוציאים המון כסף על אוכל! כי אולי מחר לא יהיה?

בתקופה הזאת, שעוד לא הייתה כדוגמתה בהיסטוריה, אני יודעת בוודאות מי ישרוד כלכלית יחסית בקלות:

ישרדו דווקא אלה שידעו תמיד, בלי קשר לגובה ההכנסה שלהם, להוציא כסף בגבולות ההכנסה שלהם. ובתוך הגבולות האלה יש להם גם חסכונות. הם חסכו כדי לשלם עבור חופשה, או עבור רכישת מכונית, או עבור לימודים, או עבור עזרה לילדים.

היום, כאשר אין הכנסות, הם יכולים להיות גמישים ולשנות את היעוד של החיסכון. בכסף שחסכו לקנית מכונית או ללימודים או לחופשה, אפשר היום להשתמש כדי לקנות אוכל, או לשלם את המשכנתא ואת כל התשלומים החודשיים האחרים.

כשיעבור זעם, כשיחזרו החיים למסלולם, תמיד אפשר יהיה להתחיל שוב לחסוך.

אז לאיזו קבוצה את משתייכת: לאלו שאין להם עכשיו מספיק כסף לשלם את ההוצאות השוטפות, שהמינוס בבנק גדל, שהחובות רק גדלים? ויחד עם החובות גדל גם הלחץ והדאגה: איך נשרוד את התקופה הקשה הזאת?

ואולי את שייכת לקבוצה השנייה, שידעה לחסוך ועכשיו יכולה לתעל את הכסף לצרכים הנחוצים היום. ונשאר רק הפחד מפני המחלה, אבל לפחות לא מתווסף ללחץ גם הפחד מפני המצב הכלכלי הגרוע.

אם את נמצאת בקבוצה הראשונה, עם דאגות כלכליות, כדאי מאוד כבר היום לעשות שינויים מהותיים שיפחיתו את הנזק הכלכלי.

דבר ראשון, קונים רק מה שצריך! בתקופה הזאת צריך אוכל, תקני אוכל. רצוי באינטרנט, כך יש פחות פיתויים וגם פחות סיכוי לפגוש עוד אנשים ולהידבק במחלה המדבקת הזאת…

דבר שני, תבדקי מה את חייבת לשלם בימים אלה ומה אפשר לדחות לתקופה מאוחרת יותר. למשל, אם נראה לך שתתקשי בתשלום המשכנתא, תפני לבנק ותבקשי דחיית תשלום לכמה חודשים.

נכון, זה יעלה לך ריבית נוספת, אבל ייתן לך שקט נפשי עד יעבור זעם.

תעשי כך גם עם תשלומים כמו ארנונה, מים, אולי אפילו חשמל?

עוד טיפ חשוב: אל תתפתי לקנות מהבית עם כרטיס האשראי, דברים שאת לא ממש חייבת. כן, זאת תקופת משבר ותזכרי שכרגע את קונה רק מה שאת חייבת! לא מה שאת רוצה.

את נמצאת עכשיו הרבה בבית, תבלי יותר עם הילדים ועם בן הזוג. תנצלי את הזמן להיות איתם, לבלות איתם, ליהנות מחברתם.

תעשו דברים ביחד: אפשר אפילו להכין בקלות מסכות לכול בני הבית, מבדים וגומיות שיש בכול בית. בחינם לגמרי. גם מתנות לחג אפשר להכין לבד בבית. מי אמר שרק מתנות יקרות שקונים בחנויות נחשבות? מתנה שנעשתה בבית, בתשומת לב ובאהבה, שווה אפילו יותר!

אז תהיי יצירתית, תחשבי מה אפשר לעשות בבית ותתחילי כבר היום לחסוך בהוצאות פחות הכרחיות. תתייעצי גם עם הילדים שלך, הם בטוח יתנו לך הרבה רעיונות מה כדאי ואיך כדאי להכין.

ולסיום עוד הצעה ששווה לך הרבה כסף: אם את רוצה לדעת איך להתנהל טוב יותר עם כסף, גם היום וגם בעתיד, כדי שתצליחי לחסוך כסף לקראת החלפת הרכב, או לחופשה או לקורס שמזמן את כבר חולמת עליו, זה הזמן לקנות את הקורס הדיגיטלי שלנו לניהול הכסף.

את לא צריכה לצאת מהבית, כל השיעורים מגיעים אלייך הביתה.

את יכולה ללמוד בקצב שלך, בזמן הפנוי שלך, לבד או עם בן הזוג ואפילו עם הילדים (אם הם כבר יותר גדולים).

בגלל במצב החלטנו לתת לך את הקורס המדהים הזה בהנחה ענקית ובתשלומים נוחים, שכל אחת יכולה להרשות לעצמה.

במקום המחיר הרגיל של הקורס שעולה 2500 ₪, את יכולה לקבל אותו עכשיו ב 10 תשלומים של 70 ₪ בלבד. והרווח כולו שלך.

>>לפרטים נוספים לחצי כאן<<

שיהיה לכולנו חג פסח שמח למרות הכול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן